söndag 9 januari 2011

Vad man kan göra av rester

Jag köpte som vanligt, inför julen, en massa saker som man kan göra julgodis av.
Det blev nu inte så mycket julgodis, bara naturgodis.
Nu har det då legat en korv med mandelmassa, som kom väl till pass idag, när vi inte ville gå ut i det vackra vädret med hala gator.
Jag har gjort mormors mandelkakor. Dessa kakor gjorde min mormor till varje jul.
Man river 500 g mandelmassa och blandar med två äggvitor. Rulla små bollar och grädda i 200 grader i ca 20 minuter tills de är gyllenbruna.
Nu är visserligen julen förbi, men kakorna kan man äta ändå...
Nu har vi bara en korv till med mandelmassa, en korv med marsipan och ett paket med kokosfett, samt blockchoklad.
Jag återkommer när godistarmen suger igen. Troligtvis dröjer det inte alltför länge...
Annars sitter jag i en hörna av soffan och läser eller stickar till alla skidtävlingar som är på TV.

Inga kommentarer: