söndag 14 juni 2009

Hur mycket vatten finns det?

Redan när jag vaknade hörde jag hur regnet slog mot taket. Det känns ganska rofyllt att ligga och lyssna i sängen, när man vet att det inte kan regna in. Ungeför som att ligga i tält med samma vetskap, fast då låter det högre...Man kan ligga och fundera på vad man slipper göra idag så länge det regnar. T ex slippa gräva på framsidan och åka till tippen med jordmassorna. Slippa putsa fönster, för det dröjer tydligen ett tag tills vi ska byta ut de sista tvåglasfönstren...
Slippa hänga ut tvätt, ok, jag vet att jag kan hänga inne, men det är inte det som är grejen på sommaren....
Sen kan man fundera på allt som man kan göra för att det regnar. Som att ligga i soffan och läsa en bra bok. Eller titta på de saker man spelat in på boxen under den senaste månaden och inte hunnit kolla...Eller att läsa alla tidningar som jag, av en händelse, prenumererat på för att få andra saker såsom halsband mm...ca 7 st ligger under soffbordet och väntar på läsning...
Eller sticka klart Ts handledsvärmare, som var önskat...

Brun alpacka från Drops, stickor 2,5, i den korta varianten för att testa. Måste säga att det var enklare med dessa korta stickor särskilt vid tummen. Hoppas att värken ger med sig nu.

Men bara för att jag har funnit sysselsättning, innebär det inte att jag inte vill att det ska sluta regna! Nu räcker det! Jag har varit ute och tömt spannen med vattenhyacint, för den var överfull.
Jag har tömt pölarna som bildas på utemöblerna regnkappa.
JAG VILL HA SOOOOL!

2 kommentarer:

Elenor sa...

man kan ju alltid gå ut å hoppa i vattenpölarna en stund! Det brukar jag göra! Du, säljer du sånarär pulsvärmare? Pris? Regnkram från mej!

Anonym sa...

Jag blir riktigt lycklig att se det fina värmare.TACK!T