måndag 8 juni 2009

Ny vecka-ny bok

Svarta sinnen, Ian Ranking är denna veckas pendeltågsbok. Dags igen för lite mord och annat... Förra boken var så långt från det man kan komma.
Men tillbaka i fållan, deckarfållan, igen.

Jag är med i "sticka kofta uppifrån och ner-KAL" som tant kofta anordnar. Jag har inte påbörjat mitt arbete än, vill gärna sticka klart den blå mohairtröjan först. Sen finns ju problemet med vilket garn jag ska sticka i...och färg. Jag har en hel del garn efter sommarrean, men har inte riktigt fått in känslan för denna koftan än.
Jag återkommer med mer info om detta senare.

Sonen ska till Skansen i morgon med klassen och det är önskat pannkakor med sylt till lunch. Frågan är väl bara om de kommer att vara regnskadade eller om vädret blir acceptabelt. Varför kan vi inte ha stadigt varmt och skönt på sommaren? Jag kan förstå att det ibland måste komma regn, men varför inte på nätterna??

1 kommentar:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vi ses framöver.
Hälsar koftan