onsdag 3 juni 2009

Nytt, nytt, nytt

Här är min nya virkade solhatt. Den ser inte mycket ut för världen, men den kommer att göra gott för mig i den starka solen som kommer att skina på mig i sommar....
På är den väldigt lik bilden som medföljer mönstret och så gillar jag mina färger.

På tal om färger så har jag köpt nya solglasögon idag. Med styrka, så jag kan sitta ute i solen och läsa med min hatt på huvudet.
Jag hittade häftiga 60-tals inspirerade bågar, lite runda som Konsum-märket. Bild kommer när de är klara. De går i brunt.
Jag har då inte gjort synundersökning för glasögon på ca 10 år, men för linser varje år. De glasögon jag har hemma stämmer inte riktigt längre och eftersom det andra paret fick 50% rabatt så passade jag på att beställa ett par....ja, vilken färg kan det vara på mina andra glasögon??? Jo, naturligtvis GRÖNA!
Ca åtta dagar ska det ta att skicka glasögonen från Kina och hit.

2 kommentarer:

maja sa...

snygg hatt, ska nog fixa en jag med. Vi får hoppas på en sooolig sommar

Anonym sa...

MÖSSAN ÄR LÄCKER!T