tisdag 12 januari 2010

Bättre redlös än rådlös

Eller kanske var det tvärtom...
Jag kom på igår kväll att mitt Noro Kureyon Sock yarn inte skulle räcka. Efter en mönsterrapport har det gått åt 40 g och det finns då bara 60 g kvar och så liten ville jag inte ha sjalen...
Har suttit halva kvällen och halva min lunchrast idag och letat på nätet efter samma garn i färg 92. Det finns inte i Stockholm. Jag hittade en grossist i Mariefred, Hamiltons design, och då kostade varje nystan 170 kr.
Hittade däremot en webbutik i England där det fanns rätt färg för bara £9.46 = 110 kr. Rena fyndet tycker jag, så jag beställde två nystan, för säkerhetsskull. Och en bok med spetsstickningar... Som av en händelse. Men den var på rean, så den kostade bara £9.99.
Undrar hur lång tid det tar? Allt är betalt så det är bara att skicka iväg. Snabbt!
Nåväl; tills det garnet kommer kan jag ju sticka klart av det som jag har kvar.

Nån som är sugen på hattifnatter? Hittade ett mönster här, när jag letade efter nåt annat...Väninnan Muminmamman blev helt till sig när jag skickade mönstret till henne...Men är det nån som vet var man kan få tag på Glow in the dark-garn?

1 kommentar:

Muminmamma sa...

På Woolstock! Ska vi beställa ihop?

/Muminmamma