lördag 23 januari 2010

Ensam TV-kväll

Maken roade sig med sitt företag igår kväll och jag och sonen roade oss.
Maten var god på Grekiska Kolgrillen.
Sonen tog hamburgare med pommes frites, varför man nu gör det när man inte är på McDonalds...?
Och jag åt grillspett på fläskkarré med sallad och tzatziki. Mums!
Vi hittade ingen parkering i närheten utan stod i centrum. Väldigt nära en affär med godis...
Och som den lismande lille godisgris sonen är, hade han snart fått en stor påse med sådant.
Men han har inget godisförbud fn...Kanske ska införa det igen.
När vi väl kom hem igen, försvann son och godis upp på hans rum och mamman och stickningen stannade kvar i soffan...
Men vad ska man då sticka när man är alldeles själv?
En hätta och sockor blir bra, tänkte jag. Detta mönstret använde jag.
Inte till mig, utan till kollegans barnbarn. Samma barn som fick den stickade overallen i julklapp.
Det blev garn över där, som jag nu gjorde slut på.
Jag har inte stickat varken hätta eller sådana sockor innan. Jag hade problem med att se hur de skulle bli för man stickar dem platta och syr ihop bak. De blev bra.
Nu får mormodern köpa sidenband till att dra igenom hålvarven i både socka och hätta.

Annars är det en seg dag i vår familj.
Maken kom hem efter ett och jag har svårt att sova innan han är hemma...Så jag är också trött, om än nykter...Det var jag som körde till ICA Maxi idag för inköp. Annars är det som sonen säger; pappa kör och mamma bestämmer. En helt naturlig uppdelning av ansvar i vår familj.

Nu ska det stickas strumpor till maken som ska till Åre om några veckor, också med jobbet.
Han jobbar privat. Då åker man långt och länge.
När man som jag, jobbar i den offentliga sektorn, tar man hissen ner till plan 4, stora hörsalen.
Olika falla ödets lotter.... ;-)

Inga kommentarer: