måndag 18 januari 2010

Små under en grå måndag

Idag när jag kom hem från jobbet såg jag en massa blinkande ljus på vår gata...
Det var kommunen som tydligen tagit sitt ansvar och påbörjat bortforslingen av våra 150 cm höga snöhögar som finns mellan varje hus.
På en månad har vi inte kunnat gå på trottoarerna, utan mitt i gatan.
Varken posten eller tidningen har heller kunnat utföra sitt jobb utan en massa extraarbete i form av fotarbete i kombination av bilkörning...Med påföljden av försenad post och morgontidning och några stackars människor som gör så gott de kan.
I övrigt har jag blivit av med en tusenlapp, genom att bara öppna munnen.
Nej, jag har inte shoppat på auktion, utan varit hos tandhygienisten och skrapat tandsten.
Inte kul och så kostar det mucho...
Säkert hade jag varit gladare om jag hade fått mitt garn från England, men det lyser med sin frånvaro. Kanske i morgon...

Stickar så smått på Bisses pulsvärmare. Bisse har tagit svärmors pulsvärmare och nu vill svärmor ha nya, och Bisse också.
Bisse jobbar med svärmor i den där lilla hålan Fristad utanför Borås, där det alltid regnar... :-)
Kanske ska göra dem i galon istället för ullgarn.

Inga kommentarer: