söndag 3 januari 2010

Stickpaus

Försöker att läsa ikapp alla tidningar som hopar sig under vårt soffbord. Vi har en tidningshylla där, med högar...
Jag fick en påse med en massa tidningar strax innan jul och så har jag alla egna som bara kommer. Kanske för att jag är så bra på att ta tre nummer och en gåva, men hinner inte med de tre numren...
Tänkte också att ta en stickpaus, bara för en dag. Får se om jag klarar det.
Vi har sett "Vi hade i alla fall tur med vädret, igen". Kan inte säga att jag gillar den särskilt mycket, inte som ettan. Den bara älskar jag och kan väldigt många repliker ur den. Nördigt, javisst!
Dags för att läsa en bok igen, så denna bok ligger i startgropen; Dödssynden, Jan Mårtenson.
Som vanligt är det Homan, som ska ställa allt tillrätta igen och Gamla stan är miljön. Tryggt och vant. Gillar dessa böcker.
Under min stickpaus, som kanske är idag, ska jag fundera på vad jag vill sticka.
En spetssjal, kanske, även om jag inte är en sjalmänniska...Benvärmare, det är kallt ute, men ack, så tråkiga att sticka...

Inga kommentarer: