torsdag 26 augusti 2010

Här är den koftan som jag påbörjade i måndags kväll. Lila merinoull från Drops.
Jag har inte kommit så långt, men det går ganska fort att sticka och man stickar ganska jämnt i detta garn. Visserligen har jag en 4 och en 4.5 sticka, men ändå...
Men så var jag ju och lämnade in en påse med stickade plagg hos "Litet nystan" igår. Och hem följde 2 nystan Fame trend som jag då inte kunde hålla fingrarna ifrån utan påbörjade en sjalvirkning, som av en händelse...
Jag har bara hunnit med tre blommor, men det är lockande att följa färgskiftningarna i garnet.

2 kommentarer:

Pysselmaja sa...

Hejsan!
Oj vad du hinner med, koftan och sjalen blir nog jättefina.

jag är lite nyfiken på garnet Fame trend, vad är det för material i det?
Är det ett mjukt garn? Snyggt är det iallafall.

Hugomamma sa...

Det är ull 75% och polyamid 25%. Mjukt och skönt och snygga övergångar av färger.