måndag 9 augusti 2010

Nytt projekt

När jag gick hem idag, kom jag på att jag ska sticka en sjal av det nya Zauberball, som jag köpte förra veckan.
Det är en sån härlig vår/sommarfärg, med lite smak av rabarber. Ja, inte smak, men färgmässigt...Så nu har jag plockat fram mönster och stickor. En Pimpelliese-sjal får det bli.
Så här såg kakbordet ut igår, innan alla hungriga gäster satte tänderna i bullar, kakor och tårtor.
Nästan hela tårtan med physalis och jordgubbar blev över, så den hade jag med till jobbet idag.
Men annars var det kanelbullar, kärleksmums, mjuk pepparkaka, arraksbollar, gräddtårta med hallon/blåbär med jordgubbar på och köpta ballerina-kex och chokladfingrar. Dessutom måste jag alltid ha non-stop, för det hade man när man var liten. Eller man och man, jag hade det.
Sen fick barnen jordgubbssaft och ingen kolsyrad dricka. Kaffet serverades ur min servis, ostindia-servisens koppar.
Nästa ett helt gammaldags kaffekalas. Det var trevligt!

2 kommentarer:

maja sa...

Kaffe bordet ser inbjudande ut, en riktig buffé.

Hugomamma sa...

Japp, det var det!