lördag 21 augusti 2010

Lugnt och skönt

Maken och sonen skulle in och åka spårvagnen som har premiär från Sergels torg mot Durgården.
Då tycker inte jag att det är nödvändigt för mig att stressa runt, utan är hemma och stickar och fikar med grannen. Tar det lugnt helt enkelt.
Jag saknar det exklusiva sjalgarnet, det brukar komma i början av månaden, men har ännu inte dykt upp, så jag mailade till Eva i Stäket. Tydligen hänger det på tork och ankommer mig i nästa vecka.
Vad göra tills dess?
Jo, jag hittade ett egenfärgat tvåtrådigt ullgarn i lila, grönt och turkost färgat med Kool-aid.
En liten Pimpelliese-sjal igen. Lagom stort projekt som tar slut ikväll...
Efter fikat med grannen åkte jag till Hammarby sjöstad och mötte make och son som hade tittat på skor och jacka på Adidas-shoppen. Inget föll dem i saken, så det blev inhandling av mat på ICA-Maxi i Nacka.
Nu är middagen avnjuten; kycklingfilé med kantareller i gräddsås med ris, för dem som äter det och chevre-ost till mig. Ett gott rött vin fullbordar en god middag.
Nu ska jag ut och sticka igen.

Inga kommentarer: