måndag 2 augusti 2010

Nu blommar det!

Igår kväll, när EMs sista skälvande minuter med höjdhopp höll på som bäst, påbörjade jag själva linnet som blommorna ska vara på.
Jag måste nog byta ner mig i stickstorlek, för jag stickar så löst, när jag stickar på rundsticka.
Nu hann jag inte så långt, så det är ingen katastrof.
Linnet stickas på runsticka upp till ärmhålet, eller det som ska bli ärmhål och sen syr jag på blommorna i urringningen och som axelband.
Jag tror att det ska bli bra....

Även idag var jag lite wild and crazy, ingen jacka, trots risk för skurar. Och mycket riktigt, vid lunchtid vräker regnet ner och det fortsätter även när jag kliver ut från huset. Jag tog dock med mig en sjal och en paraply från jobbet, så fram tills jag sätter mig på cykeln är jag inte särskilt blöt. Men sen...Det är bara att ta av alla kläderna i hallen när jag kom hem. Men vad spelar det för roll???

Inga kommentarer: