fredag 6 augusti 2010

Kommit en bit på vägen

Idag kom det ingen tidning. Jag var klar en hel kvart före schemat och kunde vara på jobbet redan 6.45.
Det är så skönt att "äga" huset. Det är alldeles tyst och jag får gjort jättemycket.
Maten den här veckan är inte som den brukar. Jag har fyllt år och unnat mig tårta och idag unnade jag mig sushi till lunch.
Jag älskar sushi, men har inte ätit det på ett drygt år. men idag gjorde jag det. Gissa om jag njöt av att doppa de små bitarna i soja och wasabi...
När jag kom hem slängde jag i en tvätt och var sen förlorad för omvärlden när jag läste ut boken jag hållit på med i två veckor. Ovanligt lång tid, för att vara mig, även om det var närmare 600 sidor.
När boken var klar var tvätten klar och sen var det virkningstid.
Så här långt har jag kommit på nederdelen som ska prydas av de afrikanska virkade blommorna. Det tar sin tid, jag är inte lika snabb med att virka som att sticka. Men vem har bråttom? Det kommer en sommar nästa år igen.
Gipstrollet, även kallat Muminmamman, kom och pratade och drack vin ute på altanen tills klockan var över 10...Det var inte så kul eller lätt att komma upp i morse...Jag blir så trött om jag inte kommer i säng i vanlig tid. Men denna sommaren har jag inte lyckats med detta så många gånger, men jag överlever.

Inga kommentarer: