torsdag 12 augusti 2010

Sjaldags...

Igår var jag helt däckad av de två allergisprutorna jag fick. Sov i stort sett hela kvällen. Jättekul sällskap.
Jag stickade inte en maska heller...Men jag läste i min bok istället. Både på tåget, sjukhuset och sen hemma. Snart är den klar.
Men i måndags och tisdags stickade jag desto mer. Jag har nu kommit halvvägs genom nystanet och ska nu börja ta in istället för att lägga ut. De är bra, då behöver man inte väga nystanet mer, utan bara tuta och köra.
Tresmaksglass var det ju jag tänkte på när jag köpte garnet.
Ett sådant där paket glass som inte kostade många kronor som man sen delade på brodern och jag. Den ena skar och den andre valde, varannan gång. Allt för rättvisan.
Det är kanske därför mitt ögonmått är så precist...
Jag har upptäckt alpackagarn i mina lådor, som jag köpte i våras på rean. Undrar vad jag planerade när jag köpte det? Inte vet jag nu heller vad jag ska sticka av det...Men det är ju en senare fråga, då sjalen inte är klar än...
Men jag måste ha en tågstickning tills nästa vecka då sonen och jag åker till Göteborg och Kusin Vitamin, som fyller år idag. Grattis!
Idag är det sommar igen och kanske kan man få ta sig ett salt dopp när man kommer till västkusten igen.

6 kommentarer:

maja sa...

Sjalen blir verkligen glassig. Var glad att du fick dela med en bror, jag fick dela med två systrar, mitt ögonmått är mer så att jag fick mest, så är det när man kunde lura sina småsystrar

Gipstrollet sa...

superläcker! Här på Gotland är det ullgarnets mecka.

Hugomamma sa...

Gipstrollet: Innehavaren av det utgivna presentkortet kanske bestämmer att "garnsafari" på Gotland utgör i allra högsta grad en kulturell handling. När åker vi?

Maja; Du kanske ska testa att sticka på engelska...Ska jag skicka översättning?

sinneskatten sa...

Rikrigt fint blir det är , jag har ett nystan liggande här fast i en annan färg.
Så den typen av sjal får det nog bli.

Gipstrollet sa...

jag tror dessvärre att shoppingsäsongen snart år över för i år på Gotland nu när turisterna snart återvänder hem...

Hugomamma sa...

Du menar att vi ska åka nästa år?! Kul! Jag ser fram emot det....