torsdag 21 april 2011

När kommer de?

Vi har förberett oss för de små påskkärringarnas ankomst sedan i måndags då det inköptes 1,6 kg smågodis.
Lite har gått åt under tiden vi har väntat så idag köptes det in mera godis.
Men när kommer de? Jag har inte sett en enda liten Kvast-Hilda...Men de kanske kommer fram när det blir lite mörkare, eller när de kommer hem från dagis?
Själv tänkte jag dra framåt kvällningen efter lite middag.
Det har varit skönt att vara ledig idag, varmt och soligt. Nu är det bara varmt, +20 grader...Maken är på hemväg.
Sonen och jag har påbörjat inköpen av påskmat, men vi kommer att handla även i morgon.
Jag har suttit ute och läst och stickat, men stickningen i tjockt ullgarn var inte det mest sköna i vårvämen.
Men vad ska jag sticka istället? Jag känner mig helt utan idéer...
Kom med förslag, så kanske jag kan komma igång igen.

GLAD PÅSK!

Inga kommentarer: