fredag 1 april 2011

Liten tröst

Allt är grått och tråkigt idag. Det har regnat i princip hela dagen.
Jag kommer iväg i skaplig tid, hinner in på bageriet på väg till tåget. Allt ser bra ut. Kommer till Karlberg, inga förseningar.
När sedan det tåget jag bytte ifrån har åkt iväg, då blir det plötsligt förseningar, OK i bara 3 minuter. Men sen försvann det tåget. Puts väck... Och sen är nästa tåg försenat... Det är kallt...Det är synd om mig...! Godis är gott...!
Och inte var det någon rolig post, heller.
Men sonen kom ner och mötte mig, så skulle vi försöka att klippa honom. Fullt, men han fick tid i morgon.
Bättre lycka på Lindex, där sonen fick ett par byxor och jag en jeansblus.
Nu är jag i alla fall hemma, i soffan med min godisskål och jag fryser inte längre.
Muminmamman har ringt, så vi kunde bestämma hur vi ska göra i morgon, när vi ska på Operan.
Men jag återkommer med det i morgon...

Förresten; Har någon blivit lurad idag???

2 kommentarer:

Ewa sa...

Har inte blivit lurad...inte än i alla fall! :-)

Hugomamma sa...

Jag kanske ringer senare..:-)