fredag 23 september 2011

Fredagsmat

Dagens rätt är kycklinggryta på lårfilé med lök och champinjoner, samt gräddsås. Till det serveras kokt potatis, enligt sonen instruktion. Inlagt gurka och gelé är väldigt gott.
Ett glas eller två med rödvin kompletterar middagen.
Som efterrätt serverar jag mig chevre-ost och Gambosola med fikonmarmelad. Jag orkade inte med den svarta castellon, så den får vänta tills i morgon. Men det är bra, för då har jag något gott då med.
Ett nytt glas rött vin serveras till osten.
Vad äter ni en fredagskväll som denna?
Vi kanske skulle utbyta recept på god fredagsmat?!
Det värsta är att jag inte kan följa ett recept, utan att lägga till eller dra ifrån.
Den kycklinggrytan som jag gjorde idag är något jag aldrig kan återskapa igen, eftersom jag tar vad jag har i kylskåpet.
Men gott var det!

Inga kommentarer: