lördag 24 september 2011

Spår av tåg

I morse fick maken med mig till Flemingsberg tidigt på morgonen.
Allt för att se en rälsbuss dundra förbi i nittio knyck.
Men föraren vinkade i alla fall. Jag tror att han tyckte synd om mig. Han förstod att jag inte hade något val, utan blev tvingad dit. Tror jag i alla fall.
Efter konstvandringen hemma i Huddinge, så bar det av till Läggesta nedre för en tur med ånglok till Taxinge-Näsby.
Vi har lovat sonen i princip hela sommaren en tur dit och nu var det sista chansen. Det var ånglokets dag.
Det är väl tur för Östra sörmlands järnvägssällskap att de inte har resegaranti. Vi var drygt en och en halvtimme försenade, från Läggesta...Sen tar turen i sig en timme.
Här vänder vi med tåget och åker tillbaka till verkligheten.
Dödshungriga köper vi desperata pizza, för ingen orkar laga mat...
Ett trevligt slut på en aktiv dag med många trevliga inslag.

Inga kommentarer: