tisdag 6 september 2011

Vilket väder!

I morse när jag cyklade iväg hällregnade det.
Jag var våt både innanför och utanför jackan. Inte skönt alls!
När jag går hem är det mulet men när jag kommer hem är det strålande sol och en sensommardag.
Kunde man inte fått veta det i morse? Måste man bli dyngeblöt på morgonen och sen genomsvettig på eftermiddagen?
Jag förbereder i alla fall för kallare tider och har startat en halsduk. Bara resårstickning i vitt ullgarn.
Jag läste ingenting på tåget, utan tog i stället med denna stickning. Jag hann en hel del under resan till jobbet, orkade inte riktigt på hemvägen.
Annars köpte jag mitt första mönster igår, eller rättare sagt maken betalade för Gratitude.
Det är Visa Lisas mönster och bild.
Jag har inte bestämt vilket garn jag ska använda, men det löser sig nog ganska snart.

2 kommentarer:

maja sa...

Vädret spelar oss verligen ett spratt numera. Här har vi haft varmast i landet idag, tillsammans med Ludvika och ett till ställe :)

Hugomamma sa...

Vädret är upp och ner