onsdag 7 september 2011

Varmt om halsen

En halsduk klar, ska lämnas till Hjälpstickan när det finns några fler objekt i påsen...
Naturfärgat ullgarn, varmt och skönt.
30 maskor, en rät, en avig så långt garnet räckte.
En herrhalsduk. Den ska inte vara för lång....
I morse plockade jag fram garn, mönster och strumpstickor för att påbörja ett par strumpor.
Jag hann bara lägga upp när jag satt på Södra station, men inte sticka något. Det ska jag göra ikväll framför TVn.
Jag har inte stickat strumpor sedan i våras, tidigt...Det är dags för några par nu. Jag har ju ett rejält lager strumpgarn från Lidl kvar ännu. Men så köpte jag väldigt mycket, när jag köpte.
Billigt och bra garn.
Jag har också påbörjat en ny bok, Vindens skugga, av Carlos Ruiz Zafón.
En lite annorlunda bok. Ingen deckare eller romantisk bok. Men väldigt spännande och jag vill knappt lägga ifrån mig den, när det är dags att gå av tåget.

Inga kommentarer: