fredag 5 februari 2010

Gräsänka

Här är min käre make, nånstans i Åre.
Igår kväll tog han och hans kollegor nattåget till Åre. De hade tydligen trevligt på vägen upp. Troligtvis hade deras kupégrannar mindre god nattsömn, om man får tyda makens samtal i morse...
Sonen och jag är då själva hemma. Och som vanligt har kokerskan fått ledigt, men vi har inte bestämt vad eller var vi ska äta.
Solen sken idag så mycket så persiennerna drogs ner på jobbet, men det lockade ut mig på en friskvårdspromenad. Denna tog sin lilla stund, innan jag sprang till tåget.
På väg till tåget hittade jag en del nya fräscha kläder på både H&M och Kapp-Ahl.
Men på Ur & Penn blev jag riktigt förälskad i några färggranna klockor, som jag nog måste införliva i min "lilla" klocksamling. Svårigheten är nog bara att bestämma vilken/ vilka färger som får följa med hem. Troligtvis blir det en grön och kanske en lila...Man kanske kan köpa en i månaden... 498/ 598 kr styck beroende på om det är gnistrande stenar eller inte...

Inga kommentarer: