onsdag 17 februari 2010

Lite virkning

Jag hade lite ont i handlederna efter Augusta-stickningen i måndags. De där falska flätorna var lite jobbiga, eller så var det för att jag stickade i stort sett båda på en dag...
Men igår kväll fick tröjstickningen ligga och vila och istället var det virkning av mobilfodral som utfördes till bilderna av Björn Ferrys guldåk.
Har ni sett att det är en turkos rand överst???
Jag gillar turkost, alltså finns det turkost garn i mina lådor...Annars hade jag köpt det.
Silke/Alpacka gör det mjukt och varmt för den nya telefonen och avhåller den från att bli repad.

Funderar på om jag kunde behöva en ny mössa, nu när det snöar igen.
Men hur och vilket garn?
Kan man få för många mössor?
Det är svårt att komma ihåg varför man slet av sig mössan, när man var yngre, när man kom runt hörnet...Kanske var det den sprayade luggen som kunde bli förstörd.
Tur att hårvårdsprodukterna utvecklas och att det numera finns fugde, som bara är att rufsa om igen...Eller så bryr man sig inte lika mycket om håret. Man är ju ändå gift....

Inga kommentarer: