måndag 8 februari 2010

Tipp tapp

Fåglarna kvittrar i buskarna och istapparna droppar, och växer...
Ska det aldrig ta slut?
Kommer det en vår?
Hur var det med växthuseffekten?

Framstycket på min merinoulltröja var klart igår och genast startades det ett bakstycke, innan jag hunnit fundera på några nya projekt.
Eller, fundera hinner jag väl, men det stannar just vid funderandet...
Nu är det snart syfestival i Älvsjö och då är det bra om tröjan är klar, så samvetet är rent när jag köper en massa nytt garn, eller vad jag nu kommer att köpa.
Jag har ju faktiskt hållt mig ganska bra hittills i år, det var bara den där ecoullen i turkost som slank ner i väskan, av en händelse....

Igår sken solen när jag väntade på sonen i skidbacken, så efter 50 minuters läsning framför brasan på värdshuset, gick jag ut i solen och solade lite. Det blev t om nästan varmt. (Allting är relativt...)
Maken som hämtades hem från Bromma var t om ganska pigg och nykter, vilket var en välkommen överraskning Det har inte alltid varit så efter en kick-off med detta jobb....
Kanske har han vuxit till sig, sa jag till honom, men han trodde bara att det var tillfällighet.

Inga kommentarer: