onsdag 3 februari 2010

Liten fundering

Jag har tänkt lite. Det var ingen nyhet, i och för sig.
Men när man tinar upp t ex frysta bär, så läcker alltid påsarna. Varför?
Är det inte så att man packeterar bären ofrysta och sen fryser ner dem och då borde väl förpackningen eller i alla fall en påse hålla allt inom sig.
Och även om det var så att man förpackade frysta bär, så borde väl allt ändå hållas i förpackningen när man tinar upp innehållet?
Eller är det nåt som man pratade om på den där timmen jag missade på fysiken i 9an? Kan nån förklara för mig.
Det är i alla fall ett irritationsmoment, speciellt när det är nån annan än jag som tar upp och lägger nånstans utan underlägg....Det finns bara två till i mitt hushåll...No names!
Förresten, så är det lika irriterande när jag själv glömmer det också. Även om det nästan är otänkbart...
Nåväl; jag påbörjade den där tröjan med hålmönster igår och fick gjort mönster 1 och ska nu idag påbörja huvudmönstret. Spännande!
Det är nästan lika spännande som att ta sig hem med pendeltåg, man vet aldrig när eller hur, eller i värsta fall om, man kommer hem...
Återkommer med foto lite senare på tröjan.

Inga kommentarer: