torsdag 10 mars 2011

Jag kunde inte....

Igår kväll var jag gräsänka, när maken var ute med jobbet och sonen var på sitt rum.
Vad ska man då göra när man är själv? Kanske nysta upp alla de fem härvorna av karamellgarnet...?
Jag bestämde mig för detta.
Sen satte jag konstigt nog igång med att sticka en provlapp, som jag tycker är vansinnigt tråkigt.
Men jag tycker att det är ännu tråkigare att repa upp det man stickat, om det sen inte blir bra.
Då visar det sig att det nya garnet passar bra till den koftan jag hade tänkt sticka i grönt.
Så nu har jag satt igång med den. Ni kan se ovan hur långt jag kommit.
Men kanske borde jag stickat vantar, som också står på todo-listan.
Det snöar nämligen här just nu, stora hemska flingor. Hur svårt kan det vara att hålla reda på att mars är en vårmånad och då ska det inte snöa längre! Rättning i även detta led, tack!

Inga kommentarer: