måndag 7 mars 2011

Nya halsdukar och en mössa

Här är resehalsduken klar. Det var den här som följde med mig på flyget till och från Dublin, på bambustickor. Det stod i Dublin att man inte fick ha med sig knitting-needles innanför security, men det var ingen som sa något...någonstans.
Det är M&K eco baby ull i färgen petrol och enkel mosstickning. Väldigt mjukt och skönt och passar tillsammans med denna mössa.
Det är det gamla vanliga mönstret, men jag gillar verkligen passformen.
Den här halsduken började jag på kvällen innan vi åkte iväg, så den var hemma och bara väntade på att bli färdig. Jag tror att det är antingen mohair eller kanske ruggad ull, om sådan finns nu förtiden...Jag tycker inte att den är stickig, hoppas bara att den inte sticker den nya bäraren heller.
Dessa tre sakerna läggs i Hjälpstickan-påsen, för en snar leverans. Ska bara göra klart den sista halsduken, som jag påbörjade vid vasa-loppet igår.
Det kom ju lite fönsterputsning och gardinbyte ivägen för stickningen. Men lite fick jag stickat i alla fall.

Inga kommentarer: