lördag 12 mars 2011

Vårens första promenad med grannen

Sonen och jag var och handlade tillsammans förra veckan på ICA Maxi. Det är vid sådana tillfällen som jag inte måste smuggla ner böcker i kundvagnen. När maken är med så ser han allt, har verkligen hökögon när det gäller att hitta mina böcker. Annars har han ett lätt filter över dem, som när det gäller städning eller liknande...
Men då när vi var och handlade, så hade jag tid att titta på den återstående bokrean där. Och först hittade jag en annan stickbok, än den som fick följa med hem. Men den boken var inte så lockande och så var den minst dubbelt så dyr som den ni ser ovan. Och så tycker jag att det är kul att få små tips man hur man kan piffa upp en tråkig mössa mm...
Och sen så gillar jag ju att matcha färgmässigt olika saker. Ni förstår säkert att det var därför jag köpte den engelska konfekten idag, visserligen en vecka senare, men ändå...
Idag skiner solen och jag är extra lycklig över att jag tvättade fönstren förra helgen, så man riktigt kan se hur snön smälter och björkarna börjar att skifta i lite rött....på långt håll....
Efter att ha varit och handlat satte jag mig i soffan och tänkte sitta där och sticka en liten babykofta till en kollega som ska få barn inom kort. Min granne tyckte däremot att det var dags för oss att ta en promenad i det fina vädret och så fick det bli. Man vill ju inte gärna bli ovän med en polis...
Men vilket skönt väder det var, när jag väl kom ut igen. Ingen vinterjacka, men väl en vindjacka och promenadskor med tjock sula, så var det bara att gå iväg.
Det är så skönt att gå, när solen skiner och en god vän vid sin sida, som man kan avhandla diverse viktiga och mindre viktiga ämnen med.

Och nu till kvällens begivenhet, som ska följas bakom chipsskålar...Vem kommer att vinna och vem vill jag ska vinna?
Kanske Sanna, kanske The Moniker...Eller vinner de förhandstippade Danny eller Eric?
Vi får väl se...
Men man kan ju hoppas att stickningen går framåt, under kvällen.

Inga kommentarer: