fredag 22 februari 2013

Husmorssemester




Idag har jag vinkat hej då till make och son. Gått runt i pyjamas halva morgonen innan jag masade mig in till stan för vidare transport till Falun.



Jag har tre timmar nästan på mig, att äta lite gott, sticka, läsa och lyssna på stickpodden. Tre timmar att lämna familjelivet.



Här i Avesta trodde jag att Maja stod och vinkade, men nej... Nästa gång går jag av och besöker dig!



Framme i Falun träffade jag Bubbis som kommit med annat tåg. Vi checkar in på hotellet mitt i stan, går sedan ut på stan.
Det första vi ser när vi kommer till shoppinggatan, är en garnaffär.
Jag kan lukta mig till garn på långt håll... Jag har tränat.
Vi träffar Pelenor vid fyra-snåret. Går hem till henne och fikar.



Sedan går vi och äter gott med var sitt glas vin.






Nu ligger vi i sängen och kollar TVn.
I morgon blir en lång aktiv dag.
Får se om det bloggas nåt, om jag överlever spinningen....

4 kommentarer:

maja sa...

Ha det nu så bra i helgen, här i Dalarna. Sedan hoppas jag att du håller löftet att du stannar här i Avesta nästa gång :)

Hugomamma sa...

Inte på hemvägen, men om vi planerar ett besök, går jag av tåget...

Anonym sa...

Masar du dig hemma? Trodde masar förknippas mer med Dalarna :-)
/j

Hugomamma sa...

Kul att nån uppskattade ordvitsen...