onsdag 13 februari 2013

Sitter bra




Igår kväll blev jag klar med min svarta mössa. Den sitter bra.
Garn: Raggi från Järbo garn, 100 g.
Mönster: Opalgarns mönster
Stickor: 3, vanliga i metall.
Jag är inte van vid att sticka med vanliga stickor, jag använder mest rundstickor. Nu känner jag att min armbåge värker, den är säkert överansträngd.
Måste jag vila från stickning?
Vad ska jag då göra? Kanske virka lite grann....
Jag gav bort den rosa sjalen idag till kollega som fyller jämnt nästa helg, men inte vill bli uppvaktad.
Hon blev jätteglad för sjalen och gick omkring med den hela dagen.
Det är roligt att överaska med saker man gillar.
Och jag skrev att det inte var en födelsedagspresent.



Här har jag varit precis med bilen.
Det var visst någon ventil som inte mådde bra, men det får maken fixa läkartid för, hos bildoktorn. Jag har gjort mitt.

Inga kommentarer: