onsdag 6 februari 2013

Tur jag inte är singel




Jag har haft ont i min mage sedan igår. Efter att ha rådfrågat sjukvårdsupplysningen tog jag mig till akuten på Södertälje sjukhus.
Där satt jag i 4 timmar, utan stickning.
Jag har läst en del kärleksromaner om kärlek på lasarett och snygga läkare i grönt.
Min läkare var inte min smak, men kunnig och trevlig.
Tur också att jag tog de nya underkläderna och inte de urtvättade med slapp resår, de där som normalt bor längst in i lådan. Nu var det Victoria's secret ...
Alla prover var bra, men jag har fortfarande ont. Allt tyder dock på att jag kommer att överleva.



Som tur är så är vårt husapotek välutrustat. I Dublin hittade jag 1000 mg värktabletter. Det är jag glad för, så jag kanske kan få sova i natt...
Jag träffade dock på en riktig proffsstickare, en sjuksköterska som lyckas sticka och få blod från armen på första försöket. Det är jag inte van vid.

4 kommentarer:

Ann sa...

Hoppas du blir bra snart!

Anonym sa...

Åh, din stackare, fyra timmar utan stickning. Hoppas att du repar dej, att det inte är nåt allvarligt./Ann-Sofie

Ewa sa...

Hoppas också att du blir bättre snart...mycket snart!

Hugomamma sa...

Tack för snälla tillrop! Idag har jag mer sticktid, är hemma och vilar.