söndag 17 februari 2013

Jag blev tvingad




Härom dagen bestämde Muminmamman att vi skulle till Syfestivalen i Älvsjö.
Nej, jag vill inte! Jag ska inget ha!!! sa jag bestämt....
Jo, vi tar tåget vid 10, sa Muminmamman.
Ok, sa jag....



Det var inte så mycket folk, man kom åt att titta. Muminmamma gick ut hårt och shoppade mycket. Jag var mer återhållsam.



Jag tror att vi hade avverkat halva hallen innan jag öppnade plånboken.



Vi tog en fika efter två timmar, för att få sitta ner och vila lite. Hungriga var vi med.



Det här kom jag hem med. Muminmamma påminde mig om mitt samhällsansvar, att shoppa Sverige ut ur krisen. Dessutom tvingade hon mig.
Isländskt tjockt ullgarn, 30 kr/100 g. Ett set prinsesstårtevantar och mössa från Tant Kofta. Entrådigt ullgarn, 2 nystan vitt garn till babytröja. 100 g karamellfärgat garn till Estniska fiskfjällsvärmare, eller vad man ska kalla det. Grönt melerat garn som jag ska sticka tillsammans med kidmohair. Konstigt nog går allt i grönt.... En ny färg i min garderob.... :-)
Totalt 885 gram.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså du! Till mig sade du att du skulle inte dit!!!T

Hugomamma sa...

Nej, men jag blev tvingad!
Förra gången tvingade du mig....

Anonym sa...

Som om du skulle vara svårövertalad!

Muminmamman sa...

Det är ett hårt jobb, men någon måste göra det... dessutom så vann jag! Har börjat med det rosa garnet ;)

Hugomamma sa...

Muminmamma:vilket av alla rosa garn som du köpte, menar du? ;-)

Muminmamman sa...

Precis ;)