måndag 11 februari 2013

Monsterstor




Nu är den klar! Min Stripe study shawl, av Veera Välimäki.
Garn: 2 hg Malabrigo Rios, färg 412 Teal feather och ca 140 g Colinette Jitterbug i färgen 67 copper. Allt som allt väger den 341 g
Stickor: 3,75 rundsticka bambu 80 cm
En jätterolig, trots långa varv, sjal att sticka. Lite beroende framkallande med förkortade varv.
Jag älskar färgkombinationen med brunt och turkost. Det bruna har varit, till mesta delen, en halsduk jag inte var nöjd med.



Man kan svepa den ordentligt omkring sig, vilket underlättas av den sneda formen.
Nu kan jag blocka nästa sjal...
Hur roligt det nu är...
Jag började sticka en svart mössa till min rödaktiga pälsboll.
Kanske blir klar ikväll.

2 kommentarer:

Ann sa...

Jättefin! Blir allt lite sugen på att sticka en själv...

Hugomamma sa...

Gör det! Jag gillade den skarpt!