söndag 9 juni 2013

Dagens prövning




Hela dagen stickade jag när jag tittade på prinsessbröllopet.
Nu är jag nästan uppe vid ärmarna.
Jag tänkte lägga ut och sticka ärmarna direkt på och sticka fram och baktstycke för sig. Snart klar.
Idag fick jag son och make med mig för att köpa kläder till son som ska vara till konfirmationen.
Jag fick honom att prova byxor och kortärmade tröjor.
Ett par mörka jeans och ett par vita, en kortärmad rutig skjorta och en randig t-shirt, ett par badbyxor och en klocka. Och allt skedde i Nacka Forum på totalt 2 timmar från start till mål. Nästan friktionsfritt... Det finns en gud för mammor till söner som inte vill ha nya kläder.



Som plåster på mamma-såren köpte vi färska räkor... Det värmer mitt blå-vita exilgöteborgshjärta extra med goda räkor.

Inga kommentarer: