lördag 8 juni 2013

Jag gav upp




I morse, efter min och makens morgonpromenad och frukost, gav jag upp.
Jag letade fram Muskat bomullsgarn från Drops och stickor och satte igång en randig kortärmad tröja.
Jag vet att jag håller på med en vit alpaca-kofta, men den är inte rolig.... Eller i alla fall, inte SÅ rolig.
Nu är det inte så att jag håller på att skratta ihjäl mig med bomullsgarnet, men det känns mer aktuellt än alpaca.



Nu några timmar i solen senare har jag kommit en bit på väg.
Det blir mycket tv-tid idag med bröllop och allt och då passar den randiga tröjan perfekt.
Igår hade vi gäster. Vännerna A och A tittade över från Enskede utan barn. Vår son försvann efter maten till kompis och kom inte hem förrän idag... Otroligt skönt att bara vara vuxna och inte föräldrar.
Gårdagen jobbade både jag och maken. Klämdag, bara två på plats, så dagen sprang iväg. Tur det! Ville bara vara ledig.

Inga kommentarer: