lördag 1 juni 2013

Shoppinglördag

Idag har sonen graderat i karaten och kom hem med helorange skärp.
Sonen saknar lite sommarkläder som shorts. I torsdags när maken och jag var nere i centrum, hittade vi några modeller som jag tog kort på och visade upp.
De blev godkända, så idag tog maken och jag oss till Skärholmen och shoppade lite.
Jag köpte dessa shorts och ett par enfärgade turkos och en limefärgad hood.
Jag själv var ute efter en ny jeansjacka, då min blivit för stor.
Jag har provat några olika modeller utan att vara nöjd. Det finns inte heller så många ute fn....
Jag hittade däremot en jeansblå "skinnjacka", på rea. 299 kr är helt ok!
Den passar bra, så kan jag leta vidare...
Jag hittade också nya träningsbyxor, korta och halvlånga. och nya sköna skor. Givande dag på det stora hela.
Det är inte lika fint väder som igår.
Typiskt! Idag spelar nämligen Nisse Landgren och hans Funk unit på Huddinge jazzfestival. Vi hade tänkt ta oss ner och lyssna och kanske dricka lite vin eller så. 
Det är några timmar kvar så vädret kan ju ändra sig. Håller tummarna.

Inga kommentarer: