tisdag 3 november 2009

Äntligen i Huddinge

Vuxenskolan i Huddinge tillsammans med Föreningen Sticka har stick-café
i Huddinge centrum på Patron Pehrs v.8 nästa gången den 28/11 kl. 12-15. Det, tjejer, måste vi gå på!!!!
Jag har saknat ett stickcafé i Huddinge. Jag vet att det finns i stan eller Farsta, men ibland är steget att ta sig nånstans så stort. Det är enklare att ta cykeln ner till centrum...
Eftersom M läser bloggen nästan dagligen, så vet hon snart om det, men det är kul om det blir fler.
Det har tydligen varit två lördagar förut, men jag har inte sett en enda annons om det. Att jag fick veta det idag, var tack vare att jag kom med bussen och tog en genväg förbi lokalen till cykeln.
Det kanske har varit fullt de andra två gångerna, vad vet jag...Bara synd att inte veta om det.

Jag har i alla fall fått kattsprutan idag. Till skillnad mot alla andra som tar grissprutan fick jag alltså katt.
Jag är allergisk mot katt och träffar stundtals många såna i mitt yrke och måste därför vaccineras. Detta medför 30 minuters vakuum på sjukhuset då man inte får gå nånstans. Men det är också 30 sköna minuter då man kan läsa eller handarbeta. Idag virkade jag på min kappa...
Sen måste jag ta det lugnt för att inte få en reaktion, så jag går med gott samvete till soffan och intar position.

Inga kommentarer: