fredag 27 november 2009

Nephrops norvegicus

Just det; Havskräfta.
När jag kom till fiskdisken i affären, för att inhandla lite fredagsmat, dvs nåt som kokerskan slipper jobba alltför mycket med, hade de spänner med färska havskräftor.
Jag köpte räkbakelser till herrarna och en spann med färska havskräftor till kokerskan, dvs till mig. 1 kg nästan för mig själv...Kan livet bli bättre en fredag då det åter igen börjar regna??!!
Maken kanske äter nåt, om nån, läs jag, skalar till honom. Det tänker jag inte göra, han måste öva. Det är bara två veckor tills vi ska på Skaldjursbuffé på Hotell Riesen, med makens företag. Då måste han lära sig konsten om han sa få i sig nåt överhuvudtaget. Om man inte räknar med bröd, ost och smör...
Annars så har jag påbörjat en pendeltågsstickning; halsduk i Kool-aid-färgat garn. Det är så skönt att bara sticka mosstickning på en halsduk utan att mäta eller ha en massa mönster, när man åker tåg.

Jag har nu kollat lite i Knitting, tidningen från igår. Jag kan inte säga att jag är överförtjust, det är jag inte. Kommer säkert inte köpa den nån mer gång...

Tillägg: Det blev ingen kräfta över till nån annan....Mums!

Inga kommentarer: