lördag 7 november 2009

Nu är det bokat och klart!

Nu är det bokat och klart; vi åker till Ullared över dagen med tåg och buss.
Det kommer att vara jobbigt, men ganska kul att göra. Och vansinnigt...Men varför ska man vara så normal hela tiden.

Annars så har sonen och jag varit i Farsta för att kolla in lite kläder till klassdiscot som ska gå av stapeln kl. 18. I 3 timmar ska 25 ungar stuffa runt och vräka i sig korv och godis. Den unge som spyr först brukar vinna en tidig hemgång!
Känner jag killarna rätt ska det springas runt, runt, runt...De är inte så mycket för att dansa, men det kommer snart att ändras. Det säger jag inte till sonen som just nu tycker att tjejer är bäst på avstånd.
Vi hittade i alla fall några coola tröjor som nog ska passa sonen. Även mamman hittade ett par jeans. Både gick nöjda ut ur den affären. Men när mamman sen vill kolla i en annan affär säger sonen; Nej! inte här också...Jo, bara en liten titt. Han surar och jag tittar bara minimalt på nåt innan vi går ut. Men om jag bara helt frankt gick in i en affär, innan jag sa nåt, hängde han på utan att säga nåt...Kvinnlig list funkar även på sonen...
Jag hade tänkt att tilläggsköpa mer vitt Karisma, men det fanns bara 4 av 10 så jag fick beställa 6 st till. Men jag lovade svärfar igår att sticka raggsockor till honom och han fyller år nästa helg, så jag kanske inte hinner med så mycket virkning till mig under denna tiden ändå.

Jag påbörjade en ny bok i morse: Lyckan säljs separat, av Lolly Winston.
En bok som det bara rinner iväg en massa sidor utan att man märker det. Jag gillade hennes förra bok, Brustna Hjärtans Café. Det känns som om även denna bok är lovande.
I alla fall gillar jag skarpt omslaget på boken. Underbart med en trädgårdstomte! Kanske var därför jag köpte den...?

Inga kommentarer: