lördag 28 november 2009

Makens födelsedag

Den älskade maken fyller år idag, 37 år.
Maken vill inte ha några presenter, men maken får presenter ändå.
Av mig och sonen blev det en Polo-skjorta och en CD med nån Karolina som sjunger Kent-låtar.
Har jag sagt att maken ibland sätter Kent före mig, t ex när de släpper nya skivor el dyl.
Ja, det har jag visst sagt...
Nåväl, vi firar honom, fast han inte vill.
Men vi ska också bort och fira en nybliven 40-åring, M som ska ha fest i Stuvsta.
P kommer och håller sonen sällskap ett tag tills vi är tillbaka igen, nån gång sent ikväll...
I morgon är det första advent och vi har fått fram alla ljusstakar och stjärnor, som ska fram.
Hittade mossa och blommor till mitt cementhjärta, som jag köpte för nån vecka sen och som jag nu har planterat i.
Med plast i botten ska det fungera med blommor som ska vattnas och vara inne.
Jag har inte haft hyacinter inne sen jag blev allergisk, för så där 32 år sen. Men dessa är svagdoftande, så vi testar ett tag. Annars blir den fin utanför dörren...

1 kommentar:

maja sa...

vad snyggt det blev med hyacinterna, hoppas du slipper allergi känningar. Karlar säger att de inte vill bli firade men då tror jag att de ljuger :D