söndag 8 november 2009

Avbrott av värsta sort

Visst gör det ont när stickor, förlåt, knoppar, brister...Som Karin Boye sa...
Helt plötsligt så händer det! Inte det där som händer i Triss-reklamen, utan det här!!!!
En av mina älsklingsstickor 2,5 i kort version, bara gick av. Just när jag höll på med hälen till svärfars sockor. Tur då att det fanns 6 st i paketet...
I början var jag skeptisk till att sticka med så korta stickor, men nu tycker jag bara att långa är i vägen.
Annars så började vi dagen med en morgonpromenad, maken och jag. På förmiddagen fick jag för mig att baka kanelbullar, så då gjordes det.
Min bror kom förbi, på väg hem till Göteborg, med fru, så vi fick hjälp i bullätningen...
Sonen älskar sin morbror och var överlycklig att få en till tågfantast innanför dörren till sitt rum.

Annars har vi inte gjort så mycket, denna helgen heller....Väldigt skönt!

Förresten så har maken meddelat att jag stigit till nummer ett igen...

1 kommentar:

maja sa...

härligt med en helg utan med en massa måsten ;)