onsdag 9 december 2009

Alla tillfällen att unna sig, tages i akt.

På förmiddagen tog jag en friskvårdspromenad till en stor boklåda- Bok-skotten.
Målet var att köpa en London-guide till sonen i present, att slås in med bokningen av London-resan och ge honom i övermorgon.
Men det är ju onödigt att hasta iväg och bara kolla en sak. Jag är ju kvinna, så jag kan kolla fler saker när jag ändå är i gång.
Alltså kollar jag även stickböckerna.
I höstas beställde jag Sticka i romantisk lantstil, men den var då slut på förlaget.
Den fanns där.
Efter en titt i så gott som alla stickböcker, bestämde jag mig för att det var dags att fira -11,5 kg, så jag köpte den också.
Varför inte fira när man kan fira, tänkte jag kreativt.
Har gått omkring och myst, när jag tänker på den stundande resan med son och moder till London...
Tänk vad många garnaffärer det måste finnas där! Måste genast kolla på Knitmap och Planet Purl.
Sen är det alla miniatyraffärer som även finns där. Det är även min moder intresserad av.
Frågan är väl bara om vi kan lura sonen hur många gånger som helst, att följa med till dessa ställen.
Hamley´s är givet, där finns det även nåt till sonen, så där blir inget bråk.

Inga kommentarer: