torsdag 31 december 2009

Liten sammanfattning av året som gått.

- Jag som aldrig skulle börja blogga, började blogga 11 januari. Det är som den käre maken säger; när jag gör nåt, gör jag det med 110 %...Så här är vi nu, 356 inlägg senare...

- Jag har en läst en himla många böcker, vilka kan man se i listan här jämte. Mest deckare, men det finns även andra sorter representerade Jag är ingen boksnobb, utan läser det som är intressant för mig...

- Jag har stickat en hel del saker under året, vilka många har gått till Hjälpstickan som skänker nya stickade/virkade saker till Stadsmissionen i Stockholm. Finns även filialer runt om i landet som då skänker lokalt. Bra för en sticknörd, att få sticka nåt roligt och samtidigt få skänka det till nån som behöver det bättre än jag.

- Några resor har det blivit, vissa lite längre andra lite kortare. Malmö, Örebro, Norrlandskusten, Sigtuna, Göteborg...Ullared. Säkert nån mer... Jag gillar att se mig omkring och det nya årets resor går till bl a London med son och moder i mars.

- Några fester har det blivit under året, då jag kunnat dansa loss i några timmar. Och ja, jag är vanligtvis bland de första upp på dansgolvet, som den käre maken alltid säger. Han däremot är aldrig på dansgolvet...

- Jag har lyckats göra mig av med 12,6 kg av min stora övervikt. Utan att jobba ihjäl mig och med väldigt god mat. LCHF-metoden är min metod och den kommer att ta mig ner många kilon till under nästa år.

- Jag har fått nya cyber-vänner. Det är ett nytt sätt att lära känna människor, och väldigt smidigt. Det beror väl kanske på hur man är och hur man uttrycker sig, men funkar bra för min del. Det verkar som om min blog, som är skriven med glimten i ögat och med en viss portion göteborgsk ironi, lockar fler än mig själv...


Nu får det räcka med bakåtblickande.

Istället börjar kanske förberedelsen inför kvällens begivenhet, middag hos grannen på krypavstånd. Vi brukar bli väldigt "trötta" när vi har varit hos dem, men i jämlikhetens tecken så är de lika "trötta" när de har varit hos oss...

Om det blir nåt inlägg i morgon, beror på hur dagsformen är...

Men till alla önskar jag ett GOTT NYTT ÅR!

1 kommentar:

maja sa...

Visst har man varit med om ganska mycket och hunnit med en hel del trots att ma bara är en vanlig lite person på universum, när man sammanfattar ett år.
Roligt att du gilla min mobilvante. Jag har lagt ut beskrivning på min blogg.