måndag 21 december 2009

Ny bok, igen


När jag väl kommit igenom den förra boken, kunde jag inte låta bli att ta en skön deckare, denna gången från Göteborg. Det lömska nätet, av Helene Tursten, handlar som vanligt om Irene Huss, en polis som bor i Fiskebäck och jobbar i Göteborg. Välkända platser för mig.
Trots att hon säger att hon lägger platser där hon vill, kan jag oftast känna igen mig och det är en sån himla skön känsla. Plöstligt har man läst 50 sidor utan att märka det....

Jag glömde bort att tala om var mönstret kom ifrån när jag stickade babyoverallen. Här är länken dit.

I övrigt påbörjade jag igår raskt en sjalvirkning i restgarner från Angorina lyx i brända toner, bild kommer senare. Jag gillar det garnet men det var länge sen jag senast stickade i det.
Nu ska jag snart gå ner och ladda inför nästa program i serien med Anna Anka. Denna underbara människa med så stor självinsikt...Men kan hon inte ta av sig mormorskläderna?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Overollen är så fin. Synd att inte jag har ngn som behöver sådant, men kanske så ......
I stället håller sonen på med sin nya hund som han hämtade helgen.

Virkning pågår här också med olika sjalvarianter. Senaste är det tyska garnet som jag köpte på mässan, om du kommer ihåg?!
KRAM T

Monica Hansen sa...

Helene Tursten är bra, God Jul!