måndag 28 december 2009

Tålamodsprövande

Skön morgon med plusgrader ute, vilket medför en massa dropp och smält snö...
Läste ut min bok, men har inte börjat på nån ny, ännu...
Började istället med detta, ett pussel.
Min kollega M gav mig det förra julen men då öppnades det inte för vi hade annat pussel på gång. Men i år var det dags. Han valde det mest omöjliga han kunde hitta, bara en massa himmel och hav, allt för att testa mitt tålamod.
Sonens pusselmatta kommer väl till pass, även om köksbordet är utdraget och inga besök väntas inom den närmsta tiden...Men nu går det att rulla ihop om planerna ändras.
Om ett tag är det dags för spruta igen, denna gången mot katt och ca 30 minuters påtvingad stillhet på Huddinge sjukhus. Då blir det stickning på en pärlmudd jag hittade utan maka, som nu är påbörjad.
Maken ska hämta mig där för att sen nosa lite på mellandagsrean i Skärholmen. Kanske kan man hitta nyårsstassen?!

Inga kommentarer: