söndag 6 december 2009

Nu börjar det julas ordentligt

Vad skönt det är med dagar, då även jag kan sova lite längre är 06.00.
Jag är tacksam alla gånger då klockan visar 8:30 istället. Känner mig utsövd.
Blev en sen frukost för maken vaknade ännu senare och vi tog det lugnt.
Sonen fick leksällskap vid 10:30 men de klara sig själva nu förtiden, så jag kunde slänga i en tvätt och börja stryka gardiner.
Julgardiner finns nu både i kök och vardagsrum, det börjar julas nu....
Nu har jag bara bytt i dessa rum, resten får nya till våren. Det är onödigt att ta ut sig alldeles...
Fikade innan sonen stack på kalas och plötsligt var vi barnfria. Vi trodde att vi skulle köra in still stan för att lämna av honom, men det slapp vi. Vad göra med 2-3 timmar själva och ett tråkigt, blött väder?
Ladda ner en film från cd-on.com, Flickan som lekte med elden.
Vad skönt att se en film utan att behöva lämna hemmets vrå och klä på sig anständiga kläder.
Myskläder funkar alldeles utmärkt för denna aktivitet.

Har nu pressat på alla sömmar i min virkade kappa och även broderat Odd mama på ryggen, så snart är den klar att visas upp.
Det är egentligen bara de virkade knapparna som fattas så jag får leta efter såna under veckan.
Har stickat lite och det blir väl mer på overallen, det är ju nu TV-soffan tas i bruk på allvar.

1 kommentar:

maja sa...

härligt med dagar som man inte behöver ha så planerat, en riktigt bra njuta dag :)