lördag 27 februari 2010

Istid i Huddinge

För att vara säker på att sonen kommer iväg, eller vad säger jag?! För att vara säker på att sonen kommer på rätt tåg, följde jag honom till stationen och tänkte samtidigt hämta hem maken.
SL hade dock en annan åsikt. De tyckte att jag skulle vänta en halvtimme på maken efter att sonens tåg gått iväg och därmed hindrat far och son att ta farväl, för att inte ses på en vecka...
Nåväl, sonen klarade den krisen och även jag. För att ha nåt att göra bevistade jag den lokala Akademibokhandeln och shoppade loss lite... Bild kommer en annan dag...
Annars var det en vanlig fredagskväll med hämtmat och ett glas vin och lite sömn i soffan, bara lite tystare...
En slö lördagsmorgon mynnade ut i ett besök i vårt centrum där en lokal istid breder ut sig en gång om året, denna helg.
Det har fraktats isblock från Torne älv ner till Huddinge centrum för att den lokala konstföreningen ska kunna tävla med isskulpturer. Här är några exempel. Vem som vann, är inte fastställt än....
Sonen har uttryckt en önskan om en sån där OS-mössa, men garnet verkar slut överallt.
Hittade ändå gult och blått Lovikka-garn som såldes ut hos Kerstins Garn i centrum. Fast de inte tillhör de gladaste och trevligaste bland butikerna, så vågade jag mig in, allt för sonen...
Nu ska jag bara ha tag på svart och vitt garn, om det inte skulle råka finnas sånt i mina lådor...
Kanske är det detta projektet som får fälja med till London på tisdag...
Än så verkar inte Brittish Airways ha bestämt sig för att strejka, åtminstone inte tills vi åker dit och hem, för de måste visst tala om det 7 dagar innan.

Inga kommentarer: