söndag 14 februari 2010

Toppen!

Igår när jag lagade mat, skar jag mig i toppen av lillfingret.
Kniven var så vass, så först märkte jag inte det, men sen kom blodet...
Bara att sätta ett plåster, så var det klart, men lite svårt att skära lök, som svider lätt...Det fick maken göra. Sen var det dags för Melodifestivalen från Sandviken. Det finns tydligen fler än ensamma mammor i blomsteraffären...
Jag gillade Andreas låt och speciellt hans gröna skinnjacka. Vill ha!!!!
Det snyggaste numret var det sista, så det var synd att det inte gick vidare.
Och varför går bara killar vidare till Globen?
Jo, för att det är flest tjejer som röstar...

Fick ut maken på en promenad innan klockan var 11, inte illa.
Sonen har länge velat se "Sommaren med Göran", så vi laddade hem den från cdon.com. Både enklare och billigare än att ta sig till en bio.
Middagen var en fiskgryta med saffran, väldigt god.
Nu ska jag undersöka om man kan sticka med ett skärsår i lillfingret eller om garnet fastnar i såret....

Just det! Det är Alla hjärtans dag idag. Den enda som min käre make gett present till, är sin gamla mamma, som fyller år idag.
Men vad tänker jag på?! Jag fick ju en chokladkaka med 70% mörk choklad igår när vi var och handlade...
Ni som fått nåt annat behöver inte berätta det för mig. Jag är SÅÅÅÅ nöjd....

2 kommentarer:

Muminmamman sa...

Vill bara glädjas åt att f.n. kommer halva finalgänget från Huddinge!

Hugomamma sa...

Visst är det bra!