söndag 28 februari 2010

Nej, mössan blir det inte...

...som får följa med till London. Den är klar.
Jag nystade upp garnet och skulle bara testa lite, känna lite på hur det verkade....
1,5 timme senare var den klar.
Jag hittade ett mönster här, som jag tyckte verkade bra, med halvstolpar istället för fasta maskor. Först var jag bara tvungen att friska upp minnet om hur man gör halvstolpar...Men sen gick det fort.
Mitt garn är lite tjockare, Lovikka från Järbo, istället för Eskimo från Drops. Det är bara det vita som är Eskimo på min och det svarta är dubbelt Alaska, också från Drops. Men virknål nr. 7 och så gjorde jag några ökningar till, efter att ha provat lite på mig själv. Istället för 40 maskor, när alla ökningar var gjorda har jag 49 maskor. Men randningen är efter mönstret.
Mina färger är lite starkare än de som är i originalmössan, men jag gillar dessa bättre.
Jag har inte sagt nåt till sonen än...Han ska få den när han kommer hem i morgon från gudmor P.
Men frågan återstår, vilket projekt ska få följa med till London?
Ska fundera över detta under morgondagen, då vi ska packa.
Det som är klart med London-resan, är i alla fall Madame Tussauds, där vi har bokat biljetter, så vi slipper att stå i kö i alla evighet.
Men nu är det snart dags att göra sig i ordning för middag ute och Kent-konsert på Annexet Globen.

2 kommentarer:

Muminmamman sa...

Många...

Hugomamma sa...

Tack för det! Det var väl det jag trodde....