fredag 26 februari 2010

Nu är det fredagsmys....

Igår blev det inget inlägg, jag hade inte tid.
Först gick jag och köpte en sån här fin klocka som jag suktat efter ganska länge. Till sist kunde jag bestämma färg för den första klockan i samlingen...Just det; Purple Passion...Eller på ren svenska, lila.
Den är perfekt tillsammans med min nya kofta från H&M med puffärmar och jag är sååå lycklig.
Efter detta inköp var det bio tillsammans med väninnan M. Lite mat så man orkar och sen bio; Valentines Day med en hel massa kändisar. Lika rolig och underbar som jag trodde att den skulle vara. En sån där bli lycklig-film...Och inte så förutsägbar som alla sa att den var. Jag gillade den.
Här kommer en bild på min senaste uppfinning...eller nån annan kanske också har stickat en så här krage. Men det har inte jag sett.
Garnet räckte inte till nån lång halsduk efter 2 mössor. Jag stickade så långt det gick och gjorde knapphål, 3 stycken innan jag maskade av. Sen letade jag i stora knappburken efter några knappar som passade och jag hittade tre likadana som ser ut som tabletter i en tablettask...
Den blev hur bra som helst, som en fuskolle men i halsduksform.
Nu är det snart fredagsmys. Maken kommer hem från jobbet och sonen åker till sin gudmor över helgen och hittar på en massa roliga saker tillsammans med några andra gäster till henne.
Det blir jättetyst och tomt och tråkigt och hemskt och....not!!!! Det ska bli jätteskönt, men det kan man inte säga till sonen....
Och några problem med att hitta på saker själva finns inte; Kentkonsert på söndag, äta ute, slänga skräp och städa, i den prioriteringsordningen....Fasen, vilket jobbigt ord att skriva....

Inga kommentarer: