måndag 1 februari 2010

Runt, runt

Tur att jag är envis, så mina benvärmare blev klara tills den kalla morgonen.
Det var jätteskönt att dra på sig dem och inte blev jeansen snöiga heller...
Tills jag gått i två minuter. Då låg de som en korv runt curlingkängorna och hindrade mig i min framfart.
Jag drog upp dem, de hasade ner...Till slut gav jag upp och drog av mig dem, knölade ner dem med snö och allt i väskan och sprang till tåget.
En lätt modifiering måste ske. Jag får börja med att trä i gummitråd både uppe och nere.
120 m är alldels för många maskor. Om jag ska göra nya, vilket jag tvivlar på, då de var djävulusiskt tråkiga att göra, så räcker det med 96 eller 100 maskor.
Men de ser coola ut på bild. Ett nystan till varje av sockgarnet från Lidl.

När min gamla bok tog slut, letade jag upp denna istället: Familjegraven, av Katarina Mazetti. En fortsättning på Grabben i graven bredvid. Om man inte läst eller bara sett filmen, kan man börja med en resumé

Det känns som en bok, som kommer att gå fort att läsa. Och inga mord, tror jag...

Inga kommentarer: